March 19, 2010

A crocheted necklace and some giveaway wins

Last week I had been in the mood to make a piece of jewelry. I remembered that a while ago I had seen a bead necklace that was crocheted using wire. That was something I wanted to try and looked for a tutorial. I found one by Karla Kam on YouTube, watched it and started right away. Fortunately I had everything, that was needed, on hand: A large size crochet hook, thin wire, large beads and a clasp.

This is my finished necklace








This had been a fast and fun project. I think it didn't take me much longer than about half an hour, so this could be a great last minute gift idea. Please click HERE if you like to see the tutorial.

I have to share two more wins from the One World One Heart event that had arrived. The first one is LiLi's beautiful altered book. It was filled with sweet little surprises like tags and German scraps:


I've made a collage to show you some of the pretty inside details as well


Thank you so much, LiLi! I just love it!

The second gift that had come in was from Cat over at Gypsy Nurse. I was lucky to win one of her lovely gypsy bags. She chose to send me this one and I'm very happy with it. Thank you so much, Cat!


 



It finally seems to become spring over here. The sun came out and the first flowers showed up. It's not freezing anymore and it feels so good to leave the house without wearing gloves and a muffler. Spring is my favorite season and after this long winter I'm even more happy to welcome it.

Have a great and sunny weekend!

Hugs,

25 comments:

Sandy said...

Das kannst Du also auch noch ;)
Ein wunderschönes Schmuckstück liebe Julia.

Ich wünsche Dir ein sonniges WE meine Liebe.

junkdreams said...

Your necklace is exquisite Julia!
xojanis

CARMELINA LOUNSBURY said...

Hi Julia!
Wow I have never heard of crocheting wire! and this turned out fan-tab-ulous!!! I wanna try it too!

well done...
you've inspired me! ciao bella
carmelina

Rostrose said...

Aha, liebste Julia, DAS ist es also, was du "zu zeigen gehabt hättest"! ;o) Ich bin riesig froh, dass du uns das Schmcukstück nun auch wirkich gezeigt hast - es ist toll geworden! (Bei mir würde es aber vermutlich länger als eine halbe Stunde dauern *ggg*) Und deine Preise sind toll - gratuliere dir ganz, ganz herzlich!!! In dein "konstantes Farbkonzept" passen sie ja auch noch dazu. Bei mir ist rosa ja eher etwas frisch Hinzugekommenes, eine Farbe, die sich erst an mich herantasten musste und umgekehrt ;o)
Du hast mich auf meine Rostrose und den Salbei angesprochen: Also, die Rose, die hab ich im vergangenen Sommer bei einer Gartenausstellung entdeckt - und natürlich gleich "zugeschlagen"! Und Salbei, ach den liebe ich auch, und zwar überall: Ich hab ihn nicht nur im Kräutergarten, sondern eigentlich über den ganzen Garten verteilt, in mehreren Variationen. Weil ich ihn einfach unheimlich dekorativ finde und weil ihn auch die Bienen, Hummeln, Schmetterlinge so sehr lieben. (Als Tee- oder Gewürzkraut verwende ich ihn auch, aber nicht in so großen Mengen.) Im Moment sieht er noch etwas traurig aus, ich hoffe aber, dass mein Salbei den Winter gut überstanden hat und nach dem Zuschneiden wieder so hübsch austreibt wie in den vergangenen Jahren. HACH - ich bin ja soooo froh, dass endlich Frühling ist!!! :o)
Ein wunderschönen Wochenende wünsch ich dir (und das Extra-Knuddelchen an Cecil, das ist jetzt immer gleich automatisch dabei ;o))
Alles Liebe, Traude

Birgit said...

Liebe Julia,
ein total schönes Collier ist Dir da gelungen. In meinen Lieblingsfarbtönen.
Wundervolle Preise hast Du auch bekommen. Über solch schöne Päckchen freuen wir uns doch alle immer total.
Wünsche Dir einen schönen Frühlingsanfang.
Liebe Grüße
Birgit

Karen said...

Well that is a new one. Crocheted wire. I've never heard of it. And it is gorgeous! You are just so clever Julia. You can do ANYTHING!!! Man!
Love the rest of your wins. I only entered three, so didn't expect to win any of them! LOL.
Have a wonderful weekend. YUP! Spring is here!
Hugs! Karen

LiLi M. said...

Your necklace turned our gorgeous! So beautiful! We had some spring here too this week, but unfortunately it started to rain again. Hope we will have some sunshine this weekend. Love the bag too. And you did a marvellous job photographing my little book! Thanks! Have a lovely and creative weekend!

Draffin Bears said...

Dear Julia,

Who would have thought crocheting with wire and beads and making that fabulous necklace. It is so pretty.
Also love the beautiful gifts you won, you are very lucky.
Glad that Spring has arrived there for you, always such a great new time of the year,

Have a wonderful weekend, dear friend.
hugs
Carolyn

sissie said...

I love the necklace, such pretty colors.

Happy Spring!

hugs
Sissie

Jodie (everything vintage) said...

Love love LOVE the necklace Julia! My gosh...when you told me that you were going to try a crocheted necklace, I really thought you'd be using thread...not chain! Wow! It's so pretty and looks like it took a lot of time to create...you sure fooled me!!! Love it!
And ditto for your winnings too, you've been such a lucky girl.
Enjoy your cruisin' in the lovely weather and have a wonderful weekend girlie :)

June said...

Julia that is one beautiful necklace you created. Your wins are also beautiful and I'm glad that luck has been with you lately.
hugs

Xela said...

Bohhrrr die Tasche ist ja echt cool, die hätte ich auch gerne gewonnen :) Du Glückliche! Deine Kette gefällt mir auch super gut. Schöne Kombie von Perlen. Schönes Wochenende Julia. L.G. Alexandra

Pam Kellogg said...

Everything on your blog is so pretty!
I love your crocheted wire necklace!

Jane said...

What a beautiful necklace! I can't believe it only took you 1/2 hour to complete! I'm going to watch that tutorial.
Jane

T's Daily Treasures said...

Your necklace is gorgeous! My cousin crocheted me a bracelet this summer with cord and silver beads. I'm wearing it right now and love it! She is going to give me a tutorial this summer. :) The items you received from the giveaways are all so lovely. Lucky you! Have a warm and wonderful weekend. Blessings, Tammy

Joyce said...

Cute necklace and thanks for the tutorial. Great bag too.
Joyce

Sunday Roses said...

...das sieht ja wundervoll aus, ich dachte immer, sowas kann man nur kaufen! Auch deine Collage ist mal wieder ein Traum. Im Moment bin ich einfach sowas von "unkreativ"...ich muss schon selbst den Kopf über mich schütteln. Mal sehen, ob ich es heute an die Nähmaschine "schaffe". Einen schönen Sonntag...
LG
Beate

Viola said...

Absolutely gorgeous necklace, Julia!! Einfach wunderschön! Und tolle Sachen hast Du wieder bekommen! Einen schönen Restsonntag! :o)

Rostrose said...

Ich hoffe, die Sache mit Apfelkuchen, Wetter gnädig stimmen und Flohmarktbesuch hat geklappt?!?! Schönen Wochenanfang, Küschelbüschel (und Cecil-Knuddels ;o)),
trau.mau

Cassandra said...

I just LOVE your necklace, so very pretty! And what beautiful goodies. :) Thanks for sharing.

Debbie Demmers-Lujan said...

Oh, I want to try this. A friend of mine has been showing me how to tatt....never thought I would learn how to do that. I have a necklace she made...oh, if I could do that and those monogram type letters. You did a beautiful job!!! blessings, deb

Denise said...

I love your necklace. The colors are just perfect. What a wonderful collection of goodies also.

Dorthe said...

Dear Julie,
you made a wonderfull necklace, I love the pinks as you know, and your pearls in different shapes are so great, and sweet.
glückwünsch mit deine schöne geschänke, liebe Julia, die sind beide so liebe, und schön gemacht.

Viele liebe grüsse von Dorthe

Laurie said...

I love how your necklace turned out! And the gifts are great -- especially the notebook with the ephemera, how wonderful!

marie said...

I think your necklace is beautiful. I will visit the tutorial to see if I can figure out how to make one. I will at least try. Thank you for showing it to us.